Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Conquer the most essential adaptation to the knowledge economy.
Organizational behavior. --- Organizational learning --- Psychology, Industrial. --- Corporate culture. --- Business psychology --- Industrial psychology --- Psychotechnics --- Industrial engineering --- Personnel management --- Psychology, Applied --- Industrial psychologists --- Learning organizations --- Learning --- Communities of practice --- Knowledge management --- Behavior in organizations --- Management --- Organization --- Psychology, Industrial --- Social psychology --- Culture, Corporate --- Institutional culture --- Organizational culture --- Corporations --- Organizational behavior --- Business anthropology --- Psychological aspects. --- Sociological aspects --- E-books --- Psychological aspects
Choose an application
Dit beknopte boekje biedt bruikbare tips voor het omgaan met andere culturen, voornamelijk in een zakelijke context. Zowel de diversiteit in eigen land als de Europese culturen komen aan bod: van Europees corresponderen & telefoneren, relatiegeschenken, internationale e-commerce tot etnomarketing. Het boekje is bedoeld voor communicatiemedewerkers en communicatiedeskundigen.
Interculturele communicatie. --- Linguistics --- interculturele communicatie --- Mass communications --- Philosophy and psychology of culture --- Sociology of culture --- Communicatie --- Interculturele communicatie --- Interculturele verhoudingen --- Culturele identiteit --- Europa --- Etnocommunicatie --- #KVHA:Interculturele communicatie; Nederlands --- Communication interculturelle Interculturele communicatie --- Communication non verbale Non-verbale communicatie --- Culture Cultuur --- 499.9 --- ethnisch-cultureel mediagebruik --- Europese communicatie --- S2006681.JPG --- mondelinge communicatie --- multiculturele samenleving --- 007 --- 007.1 --- 325 --- Interculturaliteit --- Crisis --- Cultuur --- Verpleegkunde
Choose an application
intercultureel management --- leidinggeven --- Business policy --- Social psychology --- Leidinggeven --- Management --- Managementmodellen --- Intercultureel management --- Managementvaardigheden --- Leadership Leadership --- Culture Cultuur --- Dienend leiderschap --- Leiderschap --- Managementmodel
Choose an application
Enkele gebeurtenissen zoals de aanslagen op II September 2001, de moord op Van Gogh en de wijze waarop het integratiedebat is gevoerd hebben ertoe geleid dat de communicatie tussen de diverse etnische groepen in Nederland niet optimal verloopt. Verscheidene opiniemakers spreken meer dan voorheen van 'wij' versus 'zij' en 'onze' culturele warden versus 'hun' culturele waarden. Hoewel van oudsher bekend is dat culturele verschillen de communicatie be loeden, is interculturele communicatie als studieveld nicatie be loeden, is interculturele communicatie als studieveld van betrekkelijk recente datum. Onderzoek heeft laten zien dat bij dit type communicatie ook andere factoren dan cultuur een rol spelen. In 'Grondslagen van interculturele communicatie' wordt naast de culturele verschillen uitgebreid ingegaan op de andere factoren zoals de wederzijdse beeldvorming, de context en de persoonlijke communicatieve vaardigheden. De auteur verdedigt de stelling dat miscommunicatie in zulke ontmoetingen meer wordt veroorzaakt door de fixatie op cultuurverschillen en de wederzijdse vooroordelen dan door de mate waarin culturen daadwerkelijk van elkaar verschillen. Cultuur wordt in de praktijk maar al te vaak gebruikt als 'zondebok' en als uitsluitingsmechanisme. In dit boek wordt ook geen recept gegeven voor het omgaan met mensen uit andere culturen, maar wordt een pleidooi gehouden voor het benaderen van een ieder als zelfstandig persoon en niet als vertegenwoordiger van de groep waartoe hij of zij behoort of gerekend wordt. Het benadrukken van overeenkomsten tussen mensen zonder de verschillen te verwaarlozen dient de leidraad te zijn bij interculturele communicatie. Deze uitgave is geschikt voor iedereen die in de praktijk te maken heeft met andere culturen zoals hulpverleners, beleidsmakers, personeelsfunctionarissen en onderzoekers op dit terrain. Daarnaast is deze uitgave veel gebruikt in het universitaire en hoger beroepsonderwijs. Prof. dr. W. Shadid is antropoloog en bijzonder hoogleraar interculturele communicatie aan de Universiteit van Tilburg. Hij is tevens verbonden aan de Universiteit Leiden. (flaptekst) L.G. JansmaGeheel herziene en geactualiseerde druk van een boek dat voor het eerst verscheen in 1998. Eerst wordt het concept interculturele communicatie behandeld, vervolgens worden factoren die van invloed zijn op interculturele communicatie besproken. Het gaat dan om culturele factoren (het verschil in culturele achtergrond), communicatiefactoren (dan worden onder andere besproken de communicatieve competentie en het empathisch vermogen van de actoren, alsmede de taalbeheersing en -vaardigheden, zowel verbaal als non-verbaal) en attitudefactoren (identiteit, beeldvorming, stereotypering, vooroordelen). Daarenboven wordt nog aandacht geschonken aan de rol die de media in de interculturele beeldvorming kunnen spelen. Tenslotte worden problemen en knelpunten besproken die zich in de interculturele hulpverlening en intercultureel management kunnen voordoen. Het boek is bedoeld voor mensen die in de praktijk met andere culturen hebben te maken.© NBD Biblion
Intercultureel management. --- Interculturele communicatie. --- Mass communications --- Sociology of culture --- imago --- culturele diversiteit --- media --- interculturele communicatie --- Interculturele communicatie --- #SBIB:309H023 --- Communication interculturelle Interculturele communicatie --- Culture Cultuur --- Valeurs (société) Waarden (maatschappij) --- Communication non verbale Non-verbale communicatie --- 305.81 --- Interculturele en internationale communicatie --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Communicatie --- Interculturele verhoudingen --- Cultuur --- Beeldvorming --- Intercultureel management --- Stereotypen --- Interculturaliteit --- Stereotype (vooroordeel) --- Toerisme --- Verpleegkunde
Choose an application
20 p.
uitbesteding --- HRM (human resource management) --- Organization theory --- Personnel management --- veranderingsmanagement --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Changement Verandering --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- bedrijfscultuur --- human resources management --- outplacement --- S2006798.JPG --- 658.5 --- Outsourcing --- Management --- Personeelsmanagement --- Communicatie
Choose an application
Deze verzameling dierenmetaforen biedt managers een bron van inspiratie en een startpunt voor (her)overwegingen over bedrijfscultuur, menselijke verhoudingen en organisatieverandering. 'De gekookte kikker' laat zien hoe je metaforen kunt toepassen in de praktijk van en het denken over organisatieverandering. Alle aspecten van het leven en werken in een organisatie komen daarbij aan bod.
Organization theory --- 366.1 --- verandermanagement --- Changement Verandering --- Culture d'entreprise Bedrijfscultuur --- Relations humaines Menselijke relaties --- Prise de décision Beslissen --- Collaboration Samenwerking --- bedrijfseconomie, leer van de organisatie, inrichting en organisatie --- Organisatie --- Management --- Sociology of work --- Labour market
Choose an application
Laat je dag niet meer verpesten door het gezeur en gezanik van collega's, familie of vrienden. Ontdek hoe je korte metten maakt met hun geklaag.Voor veel mensen is het glas altijd halfleeg. Op de eerste lentedag klagen ze al over de warmte en bij een salarisverhoging mekkeren ze over de nieuwe auto van de buren. Klinkt dit bekend ? Maak dan gebruik van je aangeboren optimisme en reken ook af met de klaagcultuur, thuis en op het werk! Bron : http://www.boekenbank.be
pessimisme --- gedragsverandering --- luisteren --- Affective and dynamic functions --- Sociology of culture --- #KVHB:Klagen --- 415.3 --- optimisme --- positief denken --- zelfontplooiing --- zelfzorg --- sociologie --- Uitvoerende functies --- Communicatie --- Communicatiepsychologie --- Communicatieve vaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Gedrag --- Attitudes --- Attitude
Choose an application
Dominic Rossi is al vele jaren de persoonlijke coach van topbasketters zoals Ann Wouters en Julie Allemand. In zijn aanpak staat het aanvoelen van het ritme centraal om in de flow te komen en topprestaties neer te zetten.Aan de hand van zijn ervaring met verschillende bedrijfsleiders toont hij dat de principes uit de sport ook bruikbaar zijn in het bedrijfsleven. Het einddoel is om duurzaam te scoren, met respect voor mens en planeet.Bron: www.lannoo.be
Coaching --- Basketbal --- Succesverhaal --- Coachen --- 005.32 --- team --- Leiderschap --- Topsport --- Organisatie --- Organisatiemanagement --- Team --- Teambegeleiding --- Teamwerk --- Duurzaam personeelsmanagement --- Bedrijfscultuur --- Welzijn --- Personnel management --- Changement Verandering --- Culture d'entreprise Bedrijfscultuur --- Management Management --- Développement de l'organisation Organisatieontwikkeling
Choose an application
INHOUD : 1 : Projectmanagement introduceren als managementdiscipline - 2 : Hoe kan HRM bijdragen tot de ontwikkeling van projectmanagement tot een kerncompetentie? - 3 : Enkele methodes die de slaagkansen van een HR-veranderingsproject verhogen - IV : Praktijkgetuigenis
veranderingsmanagement --- projectmanagement --- Organization theory --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- Management Management --- Equipe Team --- Changement Verandering --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Projet (management) Project (management) --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- 658.310 --- competenties --- human resources management --- leiding geven --- managementvaardigheden --- organisatieleer --- Personeelsbeheer en administratie --- Projectmanagement --- Management --- Personeelsmanagement
Choose an application
Het kan ook jou overkomen. Je stelt je kandidaat voor een fantastische job, maar je denkt dat die zeker aan jouw neus zal voorbijgaan omdat je te jong, te oud, te onervaren,... bent. En dan komt het verlossende telefoontje: De job is voor jou. Als snel besef je dat er bij die job veel meer komt kijken dan je alleen aankunt. Daarom kreeg je wellicht een team toegewezen. Dit boek gaat over leidinggeven aan een team.Wat houdt je job als leidinggevende nu juist in? Word je als leidinggevende geboren of kun je dat worden? Dit boek bevat geen grote beschouwelijke omwegen waarlangs de do's and don'ts van leidinggeven worden uitgelegd, maar kant-en-klare, snel bruikbare tips die je meteen op weg helpen. Dit boek is bedoeld als houvast zodat je als leidinggevende kunt vallen, opstaan en slagen in jouw opdracht.Bron : http://www.acco.be
leidinggeven --- Organization theory --- Social psychology --- #KVHB:Leidinggeven --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- 005.5 --- management --- Managementoperaties. Leiding --- Leadership --- Leadership Leadership --- 658.013 --- Leiderschap --- Leiding geven --- Management --- 65.012 --- teambegeleiding --- 65.012.4 --- 371.35 --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Personeelsmanagement --- Provincie West-Vlaanderen --- Corporate culture --- Book --- Diversity policy --- Experiences
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|