Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Book
The fearless organization : creating psychological safety in the workplace for learning, innovation, and growth
Author:
ISBN: 1119477263 1119477220 9781119477228 9781119477266 9781119477242 1119477247 Year: 2019 Publisher: Hoboken, New Jersey John Wiley & Sons, Inc.


Book
Interculturele communicatie
Author:
ISBN: 9013038611 Year: 2006 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit beknopte boekje biedt bruikbare tips voor het omgaan met andere culturen, voornamelijk in een zakelijke context. Zowel de diversiteit in eigen land als de Europese culturen komen aan bod: van Europees corresponderen & telefoneren, relatiegeschenken, internationale e-commerce tot etnomarketing. Het boekje is bedoeld voor communicatiemedewerkers en communicatiedeskundigen.


Book
Grenzeloos leiderschap : zeven dilemma's van servant-leadership in beeld gebracht
Authors: --- ---
ISBN: 9789047001997 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Business Books


Book
Grondslagen van interculturele communicatie : studieveld en werkterrein
Author:
ISBN: 9013041345 9789013041347 Year: 2007 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Enkele gebeurtenissen zoals de aanslagen op II September 2001, de moord op Van Gogh en de wijze waarop het integratiedebat is gevoerd hebben ertoe geleid dat de communicatie tussen de diverse etnische groepen in Nederland niet optimal verloopt. Verscheidene opiniemakers spreken meer dan voorheen van 'wij' versus 'zij' en 'onze' culturele warden versus 'hun' culturele waarden. Hoewel van oudsher bekend is dat culturele verschillen de communicatie be loeden, is interculturele communicatie als studieveld nicatie be loeden, is interculturele communicatie als studieveld van betrekkelijk recente datum. Onderzoek heeft laten zien dat bij dit type communicatie ook andere factoren dan cultuur een rol spelen. In 'Grondslagen van interculturele communicatie' wordt naast de culturele verschillen uitgebreid ingegaan op de andere factoren zoals de wederzijdse beeldvorming, de context en de persoonlijke communicatieve vaardigheden. De auteur verdedigt de stelling dat miscommunicatie in zulke ontmoetingen meer wordt veroorzaakt door de fixatie op cultuurverschillen en de wederzijdse vooroordelen dan door de mate waarin culturen daadwerkelijk van elkaar verschillen. Cultuur wordt in de praktijk maar al te vaak gebruikt als 'zondebok' en als uitsluitingsmechanisme. In dit boek wordt ook geen recept gegeven voor het omgaan met mensen uit andere culturen, maar wordt een pleidooi gehouden voor het benaderen van een ieder als zelfstandig persoon en niet als vertegenwoordiger van de groep waartoe hij of zij behoort of gerekend wordt. Het benadrukken van overeenkomsten tussen mensen zonder de verschillen te verwaarlozen dient de leidraad te zijn bij interculturele communicatie. Deze uitgave is geschikt voor iedereen die in de praktijk te maken heeft met andere culturen zoals hulpverleners, beleidsmakers, personeelsfunctionarissen en onderzoekers op dit terrain. Daarnaast is deze uitgave veel gebruikt in het universitaire en hoger beroepsonderwijs. Prof. dr. W. Shadid is antropoloog en bijzonder hoogleraar interculturele communicatie aan de Universiteit van Tilburg. Hij is tevens verbonden aan de Universiteit Leiden. (flaptekst) L.G. JansmaGeheel herziene en geactualiseerde druk van een boek dat voor het eerst verscheen in 1998. Eerst wordt het concept interculturele communicatie behandeld, vervolgens worden factoren die van invloed zijn op interculturele communicatie besproken. Het gaat dan om culturele factoren (het verschil in culturele achtergrond), communicatiefactoren (dan worden onder andere besproken de communicatieve competentie en het empathisch vermogen van de actoren, alsmede de taalbeheersing en -vaardigheden, zowel verbaal als non-verbaal) en attitudefactoren (identiteit, beeldvorming, stereotypering, vooroordelen). Daarenboven wordt nog aandacht geschonken aan de rol die de media in de interculturele beeldvorming kunnen spelen. Tenslotte worden problemen en knelpunten besproken die zich in de interculturele hulpverlening en intercultureel management kunnen voordoen. Het boek is bedoeld voor mensen die in de praktijk met andere culturen hebben te maken.© NBD Biblion


Book
Outsourcing : de menselijke interface
Author:
ISBN: 9046506894 Year: 2006 Volume: 28 Publisher: Mechelen Kluwer


Book
De gekookte kikker : 400 dierenmetaforen over organisatieverandering
Authors: ---
ISBN: 9025418899 9789025418892 Year: 2004 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze verzameling dierenmetaforen biedt managers een bron van inspiratie en een startpunt voor (her)overwegingen over bedrijfscultuur, menselijke verhoudingen en organisatieverandering. 'De gekookte kikker' laat zien hoe je metaforen kunt toepassen in de praktijk van en het denken over organisatieverandering. Alle aspecten van het leven en werken in een organisatie komen daarbij aan bod.


Book
Het anti-klaagboek : eerste hulp bij zeuren en zaniken
Author:
ISBN: 9789077881934 Year: 2011 Publisher: Zaltbommel Haystack

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Laat je dag niet meer verpesten door het gezeur en gezanik van collega's, familie of vrienden. Ontdek hoe je korte metten maakt met hun geklaag.Voor veel mensen is het glas altijd halfleeg. Op de eerste lentedag klagen ze al over de warmte en bij een salarisverhoging mekkeren ze over de nieuwe auto van de buren. Klinkt dit bekend ? Maak dan gebruik van je aangeboren optimisme en reken ook af met de klaagcultuur, thuis en op het werk! Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Op het ritme van je team : bouwen aan een high performance culture in je organisatie
Author:
ISBN: 9789401490375 Year: 2023 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dominic Rossi is al vele jaren de persoonlijke coach van topbasketters zoals Ann Wouters en Julie Allemand. In zijn aanpak staat het aanvoelen van het ritme centraal om in de flow te komen en topprestaties neer te zetten.Aan de hand van zijn ervaring met verschillende bedrijfsleiders toont hij dat de principes uit de sport ook bruikbaar zijn in het bedrijfsleven. Het einddoel is om duurzaam te scoren, met respect voor mens en planeet.Bron: www.lannoo.be


Book
Projectmanagement als managementdiscipline
Author:
ISBN: 9059284860 Year: 2003 Volume: 10 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

INHOUD : 1 : Projectmanagement introduceren als managementdiscipline - 2 : Hoe kan HRM bijdragen tot de ontwikkeling van projectmanagement tot een kerncompetentie? - 3 : Enkele methodes die de slaagkansen van een HR-veranderingsproject verhogen - IV : Praktijkgetuigenis


Book
EHBL : eerste hulp bij leidinggeven
Author:
ISBN: 9033458160 9789033482014 Year: 2010 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het kan ook jou overkomen. Je stelt je kandidaat voor een fantastische job, maar je denkt dat die zeker aan jouw neus zal voorbijgaan omdat je te jong, te oud, te onervaren,... bent. En dan komt het verlossende telefoontje: De job is voor jou. Als snel besef je dat er bij die job veel meer komt kijken dan je alleen aankunt. Daarom kreeg je wellicht een team toegewezen. Dit boek gaat over leidinggeven aan een team.Wat houdt je job als leidinggevende nu juist in? Word je als leidinggevende geboren of kun je dat worden? Dit boek bevat geen grote beschouwelijke omwegen waarlangs de do's and don'ts van leidinggeven worden uitgelegd, maar kant-en-klare, snel bruikbare tips die je meteen op weg helpen. Dit boek is bedoeld als houvast zodat je als leidinggevende kunt vallen, opstaan en slagen in jouw opdracht.Bron : http://www.acco.be

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by